20150422

In de Sevenumse Hemel

Briefjesverhaal.
Je maakt de raarste dingen mee met lezers van de Volkskrant... Via de lezerspost van het magazine had ik een briefje ontvangen uit Sevenum, een charmant dorpje in Limburg. Ik mailde de inzender dat ik ging proberen er een analyse van te maken en vroeg meteen om toeristische tips, aangezien ik een dag later in Sevenum zou gaan wandelen.

Ik kreeg een vriendelijke mail terug met de boodschap dat 'heel Sevenum mooi is' en dat ik in het centrum een knooppuntenkaartje kon krijgen bij het plaatselijke informatiepunt. Plus dat ik vooral moest eindigen bij gasterie Lieve Hemel. Prima. Ik printte een kaartje van de omgeving en reed vol goede moed naar Limburg.

Helaas was het informatiepunt (een café) op dat moment nog niet geopend. Nou ja, we zouden er vast wel zelf uitkomen en gingen op pad. Na vijf minuten lopen stopte er een lesauto langs de weg. 'Nou moe', zei ik verbaasd. 'Die heeft de naam van de mailer!' De instructeur stapte uit, liep op ons af, stak zijn hand uit en zei: 'Goedemorgen. Tefke?'

Dichterbij een Bananasplit-moment ga ik niet komen in mijn leven. Ik wilde om me heen kijken waar de camera was. Zo klein is Sevenum nu ook weer niet met 6400 inwoners, en ik zal ook niet de enige toerist zijn. Maar goed, Paul Billekens was uiterst vriendelijk en keek mee op ons geprinte kaartje om de beste plekken aan te wijzen.

Met zo'n 20 kilometer in de benen ploften we aan het eind van de middag op de Franse terrasstoeltjes van gasterie Lieve Hemel voor een goed glas wijn en heerlijk stokbrood (echt een aanrader inderdaad). Met dank aan attente lezers van Volkskrant magazine zaten we zomaar opeens op het mooiste terras van Limburg! Met de analyse van dat briefje komt het nu ook wel goed.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten