20130123

Grietje

Gastanalyse van Hannah Verstoep
"We zijn door 't brood heen Grietje, 't komt allemaal door die crisis. Die broden worden alsmaar kleiner maar de prijs: ho maar. Ik maak een notitie, dan kom jij er wel uit met de bakker hè?"

Mijn vrouw is goed ter been, die kan ik met een gerust hart op een boodschap uit sturen. Zij weet precies welk vlees ik hebben moet. De afwas is haar terrein, maar ze laat 't me toch opschrijven.

Begrijp jij trouwens waarom ze zo'n kleefrand op die briefjes doen? Het schrijft zo naar, zie je. Ik zal Grietje eens een hartig woordje laten wisselen met de winkeljuffrouw.

Als mijn vrouw thuiskomt met de boodschappen eten we een bakje vla met fruit. Daarna gaan we gezellig aan de bierworstjes. Ik draai dan een lekker sjekkie, maar daar moest ik binnenkort maar eens een punt achter zetten. Weet je wat, bij dezen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten